sobota, 15 marca 2014

Redakcja pełna talentów

Klub Młodego Dziennikarza „Akapit” przygotował dla Państwa kolejny numer naszego kwartalnika. Z treścią gazetki mogą się Państwo zapoznać na stronie MBP oraz na portalu Junior Media.
Jak co kwartał gazetka startuje w konkursie „Junior w druku”. Zachęcam Państwa do głosowania na kwartalnik „Akapit”, które trwa od 18 do 23 marca na portalu Junior Media.
Głosy można oddawać pod poniższym linkiem:
Dla czytelników bloga przygotowaliśmy wywiad z Laurą Łabno, naszą redakcyjną koleżanką, która ukończyła pracę nad swoją pierwszą książką ”Ciemne chmury”. Teraz stara się o wydanie książki. 


Masz 16 lat i starasz się o wydanie swojej pierwszej książki. To twoja pierwsza próba literacka, czy pisałaś już coś wcześniej?
Już wcześniej próbowałam napisać książkę, ale dopiero „Ciemne chmury” udało mi się doprowadzić do końca.
Ile czasu zajęła ci praca nad „Ciemnymi chmurami”?
Praca nad książką zajęła mi dokładnie pół roku. Nie jest to zbyt długi okres czasu, ale wynika to też z tego, że „Ciemne chmury” nie są zbyt długą powieścią.
W twojej książce można dopatrzeć się inspiracji twórczością Joanne K. Rowling i Carlosa Ruiza Zafona. Czy inspirowałaś się jeszcze kimś?
Do napisania książki nie zainspirowała mnie twórczość konkretnego artysty. Moim źródłem inspiracji były raczej wszystkie książki fantastyczne jakie przeczytałam.
Jakie książki lubisz czytać?
Czytam różne książki. Uwielbiam fantastykę, ale nie ograniczam się wyłącznie do niej. Lubię literaturę faktu, jeśli porusza interesującą mnie tematykę. Lubię też horrory Stephena Kinga, thrillery, kryminały, książki dla nastolatek (bardzo lubię serię o Ani z Zielonego Wzgórza), a nawet romanse, chociażby „Wichrowe Wzgórza”. Tak więc lubię czytać prawie wszystko.
Możesz zdradzić czytelnikom o czym jest twoja książka?
Krótko mówiąc, „Ciemne chmury” to powieść o chłopcu imieniem Dany, który po śmierci swojej mamy zostaje adoptowany przez krewnych, których wcześniej nie znał. Przeprowadza się do ich wielkiego domu nad morzem i właśnie tam zaczynają dziać się dziwne, niezwykłe rzeczy pełne przygód, tajemnic i magii. Starałam się nadać „Ciemnym chmurom” dość mroczny i tajemniczy klimat i, mimo że opierają się one na dość popularnych motywach, to myślę, że mogą zainteresować.
Czy praca nad książką była dla ciebie trudnym zadaniem, czy od razu miałaś pomysł na całą fabułę, a pisanie szło szybko i sprawnie?
Pisanie w pewnych momentach było trudne, ale raczej nie dlatego, że chwilami zatrzymywałam się i pytałam samą siebie „I co dalej?”. Pomysł na tematykę i fabułę miałam od razu, chociaż wiele z moich początkowych koncepcji odrzuciłam i zastąpiłam innymi. Problem sprawiało mi to, że czasami po prostu nie miałam ochoty usiąść nad tekstem i kontynuować pisania. W końcu jednak zawsze udawało mi się znaleźć w sobie jakąś motywację i zabrać za dalszą pracę.
Pracujesz nad kolejnym tekstem literackim?
Obecnie pracuję nad kontynuacją mojej pierwszej książki. Co prawda nie wiem jeszcze, czy „Ciemne chmury” na sto procent zostaną wydane, ale pracuję już na zapas.
Chcesz związać swoją przyszłość z pisarstwem?
Na pewno chciałabym w przyszłości pisać książki, ale nie zamierzam ograniczać się wyłącznie do pisania. Pisarstwo to raczej niskodochodowy zawód.
Kiedy możemy spodziewać się twojej książki w księgarniach?
Tego niestety nie jestem w stanie określić. Dział Promocji Bytomia zapowiedział, że w 2014 roku ma w planie sfinansowanie wydania mojej książki, ale na razie nie posiadam żadnych konkretnych informacji.
Dziękuję za rozmowę i życzę ci, aby w 2014 roku „Ciemne chmury” znalazły się w polskich księgarniach.
Dziękuję.
(Rozmawiała Magdalena Rak)
Z powyższym wywiadem można również zapoznać się w najnowszym numerze „Akapitu”.
@m.

2 komentarze:

tanayah pisze...

Trzymam kciuki za Laurę :)

@m. pisze...

Wszyscy trzymamy kciuki za Laurę :)